Sakwy Rowerowe

Niewielka polska firma coraz prężniej wchodzi na rynek nie tylko przyczepek, ale także sakw rowerowych. W ofercie marki Extrawheel na początku jej działalności, można było znaleźć jedynie jednokołowe przyczepki rowerowe. Od pewnego czasu firma w wioski Harklowa w Małopolsce dynamicznie się rozwija i konsekwentnie poszerza linie swoich produktów między innymi o sakwy rowerowe, nieprzemakalne worki oraz co oczywiste … kolejne nowe modele jednokołowych przyczepek rowerowych.

Przyczepki Extrawheel’a już kilka razy szczegółowo opisywałem, więc tym razem skupię się nieco bardziej na  niezbędnych torbach każdej dłuższej podróży rowerowej czyli właśnie sakwach.

Sakwy rowerowe marki Extrawheel wyróżniają się oryginalnym designem, a charakterystyczne dla sakw tej marki połączenie kolorów czerni i czerwieni sprawia, że są one coraz bardziej widoczne na drogach całego świata. Marka w odróżnieniu od innych producentów sakw nie stosuje wyłącznie materiału PCV czyli tak zwanej plandeki. W swoich produktach wykorzystuje gruby poliester oraz wytrzymałą cordurę. W tylnej części sakwy, gdzie materiał jest najbardziej narażony na kontakt z wodą wykorzystano nieprzemakalny poliester, na bokach i przodzie sakwy mocną cordurę. Cordura to solidny materiał odporny na uszkodzenia, przetarcia używany do szycia plecaków i wszelkiego rodzaju toreb. Oba materiały mają dobre własności wodoodporne i tak naprawdę jedyną możliwością przedostania się wody do wewnątrz sakwy są szwy. Aby jednak jeszcze lepiej zabezpieczyć sakwy przed wodą zastosowano wewnątrz sakw specjalne podklejane taśmy na szwach.

Zamykanie sakw odbywa się poprzez zwijanie (rolowanie) materiału oraz połączenie ze sobą dwóch części klipsa. Dobrze zrolowana sakwa jest szczelna i nie powinna zatonąć w wodzie nawet jeśli jest w całości wypełniona rzeczami osobistymi. Żeby nie dochodziło to tak dramatycznych zdarzeń, o solidne trzymanie się sakwy na bagażniku odpowiada niemiecki system mocowań KlickFix.
W środku sakwy znajduje się gruba na 1.8 milimetra płyta z tworzywa sztucznego na której zamocowane są dwie poprzeczne prowadnice. Na prowadnicach rozróżniamy dwa górne (czerwone) uchwyty oraz jeden dolny. Rozstaw górnych haków można zmieniać poprzez ich regulację. Należy odkręcić śrubę mocującą i przesunąć uchwyt w lewo lub prawo na zasadzie kilku skoków, nie jest to regulacja płynna ale wystarczająca i pasuje do każdego bagażnika. Zaczepy te produkowane są od 25 lat przez KlickFix’a. To sprawdzony układ nośny. Uchwyt standardowo pasują na rurek bagażnika o średnicy 10-12 mm, ale w komplecie mają również adaptery do węższych rurek o średnicy 6-8 mm. Prawidłowo umieszczona sakwa na bagażniku nie powinna się przesuwać. Dodatkowym mocowaniem jest przesuwny dolny uchwyt, coś w rodzaju haka. Całość prowadnicy uzupełnia mocne gumowe ucho, za które można w wygodny sposób wyciągać sakwę z bagażnika, trzymać ją lub przenosić.
Wszystkie oryginalne sakwy Extrawheel’a na przedniej, frontowej stronie mają widoczne logo, model sakwy, jej pojemność, materiał z którego jest wykonana, a także miejsce produkcji wraz z koordynatami GPS. Dla zwiększenia bezpieczeństwa na drodze, po bokach sakwy wtopiony w materiał jest odblask sygnowany na logo marki „X”
Sakw można używać niezależnie, z tyłu jak i z przodu roweru oraz pojedynczo z lewej, bądź prawej strony bagażnika.

Cały proces zszywania sakw i kompletowania elementów odbywa się w Polsce. Z naszej zachodniej granicy sprowadzane są jedynie materiały klasy premium oraz gotowe uchwyty marki KlickFix.
Na wszystkie produkty Extrawheel udziela 5 lat gwarancji.

ExtrawheelZ trzema modelami przyczepek Extrawheel (Classic, Voyager, Brave), jak i sakwami (Rambler, Wayfafer) przemierzyłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Prostota wykonania, niezawodność, wsparcie podczas wyprawy i ciągłe dążenie do bezkompromisowych rozwiązań marki przekonuje mnie do dalszych podróży po całym globie ze sprzętem Made in Poland. #keepwheeling

Garść porad:
– pamiętaj o prawidłowym zamocowaniu sakwy
– z dobrze zrolowanej i zamkniętej na klamrę sakwy nic nie powypada
– rower wyprawowy jak i same sakwy to łakomy kąsek dla złodziei, pilnuj obu aby uniknąć kłopotów
– dbanie o czystość materiału sakwy pozwoli na jeszcze dłuższe jej użytkowanie