Jakieś dwa lata temu przedstawiłem pierwszą polską torbę rowerową na kierownicę Handy XL! Teraz marka Extrawheel stworzyła mniejszego i młodszego brata pierwowzoru. Model Handy o pojemności 5 litrów otrzymał kilka zmian o których warto wspomnieć. Obie torby charakteryzują się pełną wodoodpornością, poręcznością i dobrą stabilnością podczas jazdy.
Model który otrzymałem do testowania, powstał w nowej technologii zgrzewania materiałów, a nie zszywania jak dotąd! Ten zaawansowany sposób łączenia materiałów pozwala na jeszcze lepszą ochronę przed wodą, zwiększa trwałość oraz obniża wagę produktu. Dzięki tej metodzie zużywa się mniej materiału na łączeniach, a stosowanie dodatkowych taśm izolujących nie jest już konieczne.
Sztywny kuferek zbudowany na plastikowym stelażu pokryty został dwoma rodzajami grubego i wytrzymałego materiału poliestrowego. Jeden błyszczący i poliestrowy, a drugi dziany, matowy. Wraz z nową torbą, sakwami i technologią zgrzewania, Extrawheel wprowadził do swojej oferty całą gamę nowych kolorów materiałów. Są to odpowiednio : żółty, czerwony, niebieski, zielony, szary i czarny. Od teraz każdy może zabrać w podróż swój ulubiony kolor toreb i sakw lub nawet wybrać każdą torbę i sakwę w innym kolorze. Taki wybór sam testowałem podczas moich niedawnych podróży. Z dobrego źródła wiem, że Extrawheel już w najbliższym czasie wypuści kolejne modele toreb i sakw. Tym razem będą to produkty klasy premium z topowego materiału z cordury 🙂
Największą zmianą w torbie jest sposób otwierania i zamykania. W pierwszym modelu Extrawheel zastosował plecakowe klamry, które wymagały użycia obu rąk przy ich operowaniu. Utrudniało to szybki dostęp do torby podczas jazdy. Pięciolitrowy model Handy wyposażony jest prosty mechanizm zapadkowy. Naciśnięcie plastikowej zapadki w prosty sposób otwiera torbę jedną ręką. Zamykanie „na klik” jest równie łatwe.
W środku torby znajduje się dodatkowa kieszonka, do której można schować na przykład paszport i rzadziej używane dokumenty. Kieszonka sprytnie zakrywa nakrętki śrub mocujących uchwyt do kierownicy.
Zmianie nie uległ solidny uchwyt na torbę przykręcany do kierownicy, o który dość szeroko opisałem. Zarówno małą jak i dużą Handy możemy założyć na tym samym uchwycie. W komplecie znajduje się także pasek, który może służyć do noszenia torby w ręku lub na ramieniu. Pasek można szybko przypiąć lub odpiąć za pomocą karabińczyków.
Tip:
Obie torby mogą z powodzeniem służyć jako podręczny item w samolocie, jako mała rzecz osobista. Sakwy rowerowej można użyć jako torby do bagażu podręcznego. Dobrze zapakowane, skutecznie odciążają główny bagaż rejestrowany, który jest ważony i mierzony bardziej szczegółowo.
Więcej informacji i pełną gamę kolorystyczną znajdziecie bezpośrednio w sklepie producenta
Waga samego kuferka 5L : 607 gramów (175 gramów mniej od modelu Handy XL 7,5L)
Cena regularna : 299 złotych
Przyjemnie jest testować produkty polskiej marki, która wciąż się rozwija, wprowadza nowe rozwiązania i konkuruje z najlepszymi markami sprzętu wyprawowego 🙂